Isnin, 6 Jun 2011

Kurang persediaan ke Tingkatan 6.

PERIBADI, 28 MEI: Hafzan Shafiq bin Hamdan (HSBH) kurang membuat persediaan untuk memasuki Tingkatan 6 apabila dia tidak membelikan sebarang buku rujukan STPM setakat ini.
Katanya, apabila dia melihat begitu banyak buku rujukan yang ingin dibeli serta kebanyakannya lebih mahal daripada buku rujukan SPM, dia memutuskan untuk menangguhkan seketika persediaannya itu. Dia difahamkan, selain buku rujukan tersebut, helaian kertas kajang (Examination Sheet) dan fail-fail juga perlu dibeli memandangkan ia penting dan telah disarankan oleh guru-guru matapelajarannya.
Oleh itu, dia ingin membeli peralatan tulis terlebih dulu dan kemudian membeli buku-buku rujukan dan fail-fail tersebut secara berperingkat-peringkat; mengikut bajet yang ada.
Katanya lagi, selepas ini, dia sekeluarga akan bercuti ke Kuala Lumpur, dan ia akan melibatkan kos yang besar; terutamanya dari segi penginapan, tol dan lain-lain lagi. Dengan itu dia mungkin mengurangkan bajetnya untuk membeli buku-buku rujukan STPM berkenaan.
HSBH menduduki kelas Tingkatan 6Bawah 2 dalam aliran kemanusiaan yang membawa empat matapelajaran seperti Bahasa Melayu, Pengajian Am, Sejarah dan Pengajian Perniagaan serta MUET yang wajib dambil oleh pelajar Tingkatan 6. HSBH mula memasuki Tingkatan 6Bawah sejak 9 Mei lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya yang berdaftar saja boleh komen di sini. Jangan komen sesuatu yang boleh menimbulkan implikasi kepada sesiapa. Komen yang memang tak masuk akal akan dibuang. Sekian, harap maklum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HSBHCatatan Paling Ramai Baca.